Fotíte rádi? A máte fotoaparát nebo fotíte na mobil? Vidět totiž dnes někoho, kdo fotí s fotoaparátem se stává pomalu vzácností. Většina lidí už při koupi mobilu ví, že jej bude používat jako fotoaparát, a tak vybírají mobil podle parametrů fotoaparátu. A musíme přiznat, že se výrobci mobilů skutečně předhánějí, aby mobily uměly vyfotit kvalitní fotku s velkým rozlišením i v těžkých světelných podmínkách. Můžeme tak vyfotit skutečně kvalitní momentky nebo selfie z našich výletů, jak do přírody, tak do města.
Ale ať se výrobce mobilů snaží jakkoliv, nikdy s mobilem nemůžete vyfotit to, co s klasickým fotoaparátem, a tom hlavně se zrcadlovkou, která má výměnné objektivy. Objektivy s různými ohniskovými vzdálenostmi mají své specifické využití, a tak jeden objektiv s dlouhým ohniskem použijeme na focení na velké vzdálenosti, jako např. při sportovních utkáních, nebo pro focení vzdálených míst v krajině. Objektiv s krátkým ohniskem použijeme na makro fotografie kytiček či hmyzu. A pak existuje řada dalších objektivů, které jsou pro specifické fotografie, jako je například portrétová fotografie nebo produktové fotografie.
Produktová fotografie či reklamní fotografie, to je vůbec velmi specifické odvětví fotografování. Vyfotit výrobky pro firmu tak, aby zaujaly zákazníky, aby jídlo vypadalo jako právě uvařené, či čerstvé jako právě posbírané na záhonku, to chce mnoho nejrůznějších fint, a věřte, že jídlo po focení rozhodně není poživatelné. A nejde jen o jídlo, jakékoliv výrobky se fotí na reklamní prospekty, na letáky, pro výstavy. Zdánlivě jednoduché focení, protože scénu si naaranžujete a výrobek vám neutíká ze scény jako třeba děti, a přesto si firmy na takováto focení najímají profesionály. Není divu, vyfotit jahodu tak, aby se vám na ní sbíhaly sliny, to chce skutečného mistra fotografa.